El teu cos no pot funcionar sense aigua suficient. Estem fets d’ella. Per això cal saber com hidratar adequadament. Amb l’arribada de la primavera també arriben temperatures més altes i per això, hem d’estar preparats. Et convidem a seguir llegint perquè sàpigues de quina manera mantenir-te hidratat.
Beu prou aigua i estigues sa
El nostre organisme constantment perd aigua. A l’suar, orinar o fins i tot a plorar el nivell d’aigua al nostre cos decreix. Entre el 60% i el 70% de la teva organisme està fet d’aigua. Perquè tots els teus òrgans funcionin correctament això ha de quedar-se així. Per això és summament important estar ben hidratat.
Usualment es recomana beure un mínim de 8 gots al dia. Cada got ha de mesurar 200 cl. Això es coneix com la regla de 8 per 200. Fàcil de recordar no?
Diàriament hauries d’estar bevent aproximadament mig litre d’aigua. No hi ha inconvenient si beus més. Però si prens menys pots causar-1 deshidratació.
Ara saps quant deus hidratar. Només necessites decidir com et hidratarás.
Et hidrates correctament? Nosaltres t’ajudem a fer-ho
És costum beure aigua embotellada. Potser ningú sap exactament d’on ve però és la font d’aigua que més es consumeix. Hi ha diferents marques que ofereixen aquest producte de maneres molt diferents. Algunes marques li afegeixen minerals. Altres només purifiquen l’aigua existent en preses locals.
Per saber d’on prové l’aigua embotellada que estàs vivint observa l’ampolla. L’etiqueta ha d’indicar el seu origen. A Espanya, es tenen quatre categories. Si coneixes el que aquestes signifiquen podràs conèixer què estàs bevent.
Aquestes categories es regeixen mitjançant el residu sec. El residu sec és un procés que permet conèixer què tants minerals té l’aigua. Aquest s’abreuja RS. El RS inferior a 50 mg / l és molt feble. Mentre que el superior a 1, 500 indica mineralització forta.
Entre més minerals tingui és probable que rendim més en les nostres activitats físiques. Si fas exercici diàriament pren molt en compte aquesta informació.
Se sol creure que l’aigua amb mineralització dèbil és apta per a tota la família. Però això pot no ser cert en cas dels nens i menors d’edat. Aquest tipus d’aigua conté menys sodi i potassi. Els nens i adolescents en desenvolupament necessiten aquest tipus de minerals. Per tant no és recomanable per a ells.
Nosaltres et suggerim consumir aigua amb un RS de 100 o 500 de manera quotidiana. I si ets un esportista et suggerim aigua amb un nivell de mineralització forta. D’aquesta manera repondrás més ràpidament l’aigua que perds a suar.
A l’etiqueta també podràs trobar el lloc de procedència. Trobaràs el lloc geogràfic del punt de captació d’aigua. Pot ser una deu subterrani.
No t’espantis si en el teu etiqueta trobes una data de consum preferent. Se’t recomana beure l’aigua abans d’aquesta data per raons d’envasament. En ocasions les ampolles destil·len químics al pas del temps. Aquests químics poden resultar summament perjudicials per a la teva salut.
Ja saps què fer la propera vegada que prenguis aigua embotellada. Revisa l’etiqueta i pren tot en compte. I no oblidis mantenir-te hidratat.

Leave a Reply